Malta

Skriver nu dag fem av tolv i min lilla reseskilldring av Malta.
Jag och mitt resesällskap Dr. Ek har hyrt cyklar och inventerat löpbara vägar i närområdet. Finns en hel del fina grusvägar/stigar i de lite mera gresbebygda trakterna, som slingrar sig längst kusternas dramatiska klippavsatser vilka vetter ner mot de steniga stränderna. Dock ligger dessa en bit från Hotellet vi bor på (i de lite mera civilicerade delarna av ön) och därför överväger vi att hyra cyklarna hela lägret för att slippa springa betongstrandpromenaden dit..
Igår tog vi bussen in till huvudstaden Valletta och floterade oss i den lite mera kommersiellt exploaterade sidan av ön. Efter lite sightseeing begav vi oss till friidrottsarenan.
Där möttes vi av en delvis engelskspråkig man som antagligen var någon form av vaktmästare för området. Han vägrade först släppa in oss, men efter bön och trugande (läs hot och mutor) blev vi insäppta.
Drog igång passet, 10*400m vila 1min.
Efter två intervaller kommer en annan, antagligen högre hierarktiskt uppsatt herre och började snacka om nån medlemsavgift på 80 euro. Vi bad att få talas vid efter passet istället, sen fortsatte vi.
Passet då? 66sek på första, jag tänkte att det blir rullstol hem. Efter 5st kom ett monsunregn och sköljde över hela Malta, då släppte det och vi pressade ner tiderna på va 62 sek sista intervallerna. Den lite halvtröga starten berodde antaglingen på att jag inte sprungit bana på va 2-3 veckor.
Medlemsavgiften då? Vi slapp undan med att betala farbrorn 5 euro, som antagligen gled rakt ner i egen ficka. Alla nödja och glada.
Stay tuned for more

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0