Kåseri angående livets färgskiftningar

Ingenting voro för evigt, har säkert någon vis man sagt.
Och lyckligtvis stämmer det.
Ibland kommer skiftningarna oväntat snabbt
nästan överrumplande och våldgästande i min vardag.
Ibland väntar man på dem i evigheter.
Just nu händer ingenting
fast jättemycket.
Jag sitter i min fåtölj precis som jag gjort sedan mitten av december, då jag skrev min sista tenta innan jag hoppade av min utbildning.
Ingenting händer
fast egentligen jättemycket.
Jag är mitt uppe i förberedelserna inför ett nästan två veckor långt träningsläger tillsammans med Staffan Ek på Malta.
Jag är mitt uppe i förberedelserna inför vårens terminstart - Statsvetenskap 30hp.
Jag är mitt uppe i förberedelserna inför inomhussäsongen.
Men egentligen händer ingenting, för jag sitter bara i min fåtölj och dricker kaffe.
Idag kom den första snön som verkar ha för avsikt att stanna.
Den annars så mörka stigen genom vallaskogen var alldeles upplyst av det gemytliga snötäcket.
Skiftningar, välkomna sådana.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0