Uddevalla weekend

Tillbringade helgen i Uddevalla av alla ställen man kan tillbringa en helg på. Anledningen var ett kvallopp till Nordiska Mästerskapen i terräng (som går om två veckor, ja inte kvalloppet alltså för det gick igår. Ja ni fattar säkert).
Liu-bussen rullade iväg redan 17.15 så snart Fidde hade suttit av veckans sista föreläsning. Mot väst bar det.

Incheck på Best Western där jag och fidde tilldelades ett gemensamt utrymme att spendera natten tillsammans i. Till min stora förvåning drar Fidde på sig träningskläderna och beger sig ut på en jogg kl 22.30 när jag gör mig redo för att krypa till sängs. När det senare under natten i flera omgångar skulle införskaffas såväl smörgåsar som tandborstar från hotellets dygnetruntöppna kiosk förstod jag att Fredrik Fidde Johansson inte tagit till sig budskapet om sömnens betydelse för fysiska prestationer. 
 
Kl 22.27

Loppet då?
Jorå, omåttligt tunga ben redan på uppvärmningen, men målen var tydliga.
Två första direkt kvalade. Onödigt att vinna. Dumt att bli trea.

Sprang så smart och energisnålt jag kunde. Filip gjorde sitt eget race och vann ganska enkelt genom att dra från start. Jag letade mig upp på andra plats först med 500m kvar och tog andra säkra platsen till NM.


Resultat 5800m


1. Filip  Johansson - dagens Tobbe Lundgren lookalike


2. Undetecknad - utan kommentar


3. Alexander Palm - dagens överraskning och leveransman

4. John Tonusman Kingstedt - dagens utmanare

5. Carl Jr Senorski - dagens offensiv (utmanade Filip ett tag)

6. Johan Rogestedt - dagens 800-löpare som inte uppskattade den överlånga distansen

Addera mr Smug Engholm och vi har de sju möjliga NM-löparna.

mvh


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0