Nu är den här..

...bloggen du väntat på.
Känd dom det fjärde hjulet i succén Bymade.blogg.se, prövar jag nu att stå på egna ben med en egen blogg, egna åsikter (?..), egen layout (vilket kanske syns - kan komma att modifieras).  

Hur som helst
imorgon inleds den lika korta som intensiva terräng/höst-säsongen. Är riktigt sugen på att hänga på mig nummerlappen och mäta mina krafter, särskilt med den sketna sommarsäsong som varit. Eller som Tjärdal uttryckte det, "din säsong var ju lite som att koka soppa på en spik" (underförstått, utan träning inga resultat). Känslan inför hösten lyder, "som att koka gulasch på prinskorv" (underförstått, långt ifrån optimalt förberedd men kör på det jag har).

Imorn då..
Hässelbyloppet 10k. Jag och John Don Kingis Jr Tonusman Kingstedt hade en oslagbar plan. Stämpla in varje kilometer på exakt 3.15, klida i mål på 32.30 (gärna sub). Dock har Mr Tonus förbytts mot Mr Ebola och sitter nu på sin kammare med Can Jang upp till öronen för att mota de små baskiluskerna han dragit på sig. Återstår om det blir start eller DNS för John.

Ryktet säger dock att det blir bra startfält även utan John. Haben Idris (berglöparmannen), någon av Gross:arna, Erik Johansson ("va de så märkligt?"-mannen), Wallerolleräng (DNS-mannen), David Nilsson (Dumlemannen) och många fler. Så det finns säkert snabbfotade ryggar att gå på i vilket fall som helst.

Loppets premisser
>36' - jag äter upp min nummerlapp och anmäler mig till Western States 100 miles.
>34' - skämms och hävdar bestämmt att Anders Olsson har dragit en för lång bana.
>33' - konstaterar besviket att formen inte var bättre.
>32.30 - målet uppfyllt. skriver ett glatt inlägg på bloggen och ser fram emot Nordiska Uttagningarna.

mvh

Kommentarer
Postat av: Kingis sr

Bra där Albin-mannen! Ebola-mannen vankar oroligt omkring i bunkern som en osalig ande. Ta med dej någon vänster-häxmix när du kommer från Ööööööörebro senare idag / DK

2011-10-15 @ 15:57:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0