måndag

När jag cyklade hem från plugget idag fick jag den stora äran att beskåda något ganska komiskt.
För att förstå komiken behövs viss bakgrundsfakta*.

*Bakgrundsfakta: Skäggetorps population består till övervägande del av så kallade Nysvenskar.

Åter till cykelfärden
Jag cyklar och tänker att Skäggetops trots sitt dåliga ryckte är ett ganska fint område, såhär när hösten visar upp sig från sin bästa sida.
Plötsligt får jag höra en hord av röster skalla; HEJA SVERIGE, HEJA SVERIGE, HEJA SVERIGE etc... Det isar till i mina socialdemokratiska kroppspulsåder. Vad är nu detta? En demonstration? Sverigedemokrater? Rasism? Politiskt våld mitt på blanka dagen?

Jag närmar mig rösterna med skräck. När jag passerar Skäggetorps förskola kollar jag in på skolgården och ser hur en hel samling små barn står uppradade i någon närmast nazistisk formation och vrålar för full hals; HEJA SVERIGE! 
Jag cyklar komfunderad därifrån. 

Vad försigår på Skäggetorps förskola?
Jimmie Åkesson Jugend eller bara en rekonstruktion av Sverige-Bulgarien i VM -94?
Vem Vet? 
Vem vill veta?
Så länge förhåller jag mig skeptisk.

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0