King-weekend

Uppladdningen inför loppet (hässelbyloppet) började redan på lördagkvällen då familjen Kingstedt (som härbärgerade mig för natten) inbjöd till vad Hr Anders kallade Mexican fiesta extravaganza, kort sagt mexikansk måltid. Förutom jag själv fanns även Viktor Hedin med vid bordet och förgyllde aftonen.


mexican fiesta extravaganza

Vaknade nästkommande morgon i familjens nyinköpta och förmodat svindyra soffmöbel. Otto-man stod redan i köket och hade lagat groteska mängder gröt som jag helt fräckt avböjde från att stoppa i mig, vilket fick till följd att Hr Anders istället fick en portion av amerikansk storlek.

Iväg for vi mot dom Engholmska kvarteren i runt Hässelby Gård. Jag, John, Otto och Hr Anders. Otto och jag som löpare. Anders och John som åskådare.

Så till loppet. Drogs givetvis med i den helt omotiverade startrusningen. Passering 2k 6.10. Pigga ben. Bra. Släppte ett gäng som sprang aningen fort (L Nilsson, Landin, P Engström osv). Löpte själv upp till 5k som passerades på 15.48, för snabbt men endå pigg. Såg Linus Nilsson och Swan från Ärla framför mig. Gick ikapp dom och lade mig till rätta bakom deras ryggar. Där låg jag sedan och myste och njöt av den värmande höstsolen. När kilometertiderna började krypa upp mig 3.26 och vi hade 2km kvar tog jag tag i farthållningen och ökade något in till målet på hässelby IP. Stämplade in på 32.28 (två sekunder under uttalat mål!) och fick för besväret en fin liten iitala skål som Direktör Olsson antagligen kommit över billigt under obskyra omständigheter (eftersom den annars var för fin för att ges bort).
Ottoman joggade in på strax under 34. Stor leverans av Kingis Jr!

Detta firades med burgare, lökringar och pilsner på Texas Burger i stan.

på återseende


Kommentarer
Postat av: Mr. Smug

Leverans!

2011-10-16 @ 23:22:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0