Resan som inte ledde nån vart

I alla fall inte om vi endast åkte dit med syftet att få åka med på Fritösens Slovenien-weekend om två veckor (läs Europeiska mästerskapen).

Eftersom det icke sker något kommunikativt utbyte mellan löpare och landslagsledning i Sverige så får man försöka hålla sig uppdaterad på friidrott.se (ty det må vara det enda sättet att få reda på om man skulle bli uttagen till ett mästerskap etc..). MEN vad jag kan se kommer det endast skickas ett M22 lag + Adil Boafif till EM.  

Men det blev hur som helst en minnesvärd helg i narkotikans och människohandelns (läs Liberalismens) förlovade land. Redan på fredagen åkte jag, Senor John Tonus Kingis och Senor John Tonus Kingis Jr (läs Otto) ner till Eindhoven för att acklimatisera oss i det politiska blåsväder som råder på kontinenten. 

Dagen därpå begav vi oss med de Holländska pendeltågen till Tilburg där loppet skulle äga rum. På hotellet möttes vi av Filip Johansson, Lina Alalalalalalainentalo, och 3.45-mannen Engholm (3.39-mannens ohängde son) samt Alexander Palm eller Holm (vi vet inte vem?). 

Trots att vi som lag (tre eller fyra bästa?) levererade bättre resultat än  förra årets svenskar så verkat detta glada bud inte nått fram till Skatås-imperiet. Och vad som förra året räckte för en EM-start verkar iår inte alls göra det. Lite oklart och flummigt kan tyckas..

Mötte Staffan Ek i plugget idag. Han muttrade nått om att konkurrensen inte var lika hård som förra året. Det lämnar jag okommenterat..

Hur som helst gjorde John en närmast heroisk insats och blev femma efter hård uppgörelse med Filip som slutade sexa. Där bakom lekte jag och Elmar katt och råtta genom att passera varandra otaliga gånger under loppet. Tillslut visade Elmar var skåpet skulle stå och blev åtta medan jag lunkade in som elva några sekunder bakom. Otto som är två år yngre löpte starkt och blev tjugoåtta tror jag. Palm eller Holm bröt tyvärr.  

Lina öppnade hård i sitt lopp och löpte in på en meriterande niondeplats.

Personligen gjorde jag väl inget topplopp men det får beskrivas som en habil insats. John tror att mina tröga ben beror på att jag envisas löpa i mina nyinförskaffade armvärmare - när jag har dom på mig genomsyras min kropp av 2.58-mannens negativa energi (2.58-mannen löpte sitt 2.58-lopp i armvärmare). Eller så kanske jag bara inte är bättre än såhär, jag vet inte.

Tyvärr har jag inga bilder att bjuda på.

Fullständig resultatlista finns att hitta här
(kräver vissa förkunskaper i Flamländska språk)

på återseende


Kommentarer
Postat av: staffan

Hehe, det är rätt - sådana dumheter ska man lämna okommenterat ;)

2011-12-06 @ 17:41:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0