Jullov

Idag gick jag sista dagen i skolan, för året.
Eller som det heter på universitetet - sista schemalagda dagen. För ledig det är man ALDRIG!
Eller som min handledare sa och spännde sina blodsprängda ögon i oss skräckslagna elever, Några timmar på fredag kväll, DÅ ÄR NI LEDIGA! Annars ska ni läsa så ögonen blöder!!!
Uppenbarligen hade handledaren själv gjort just det, för i all hennes ilskla och upphetsning såg man hur det liksom bultade och pulserade och i det närmaste pressades fram några droppar i ögonvrån.

Efter plugget satt jag och konfererade lite med Coach Holgersson.
Jag kör en liten inomhussäsong, bestämde vi, med fokus på ISM 1500 på hemmaplan i Örebro.
När Svenska mästerskapen för en gångs skull går i Örebro måste man ju masa sig till startlinjen.
Sen drog jag och sprang lite på ett löpband i Campushallen.
Där stod Fredrik Johansson - 3000 hinder-mannen - och vevade på en Elipsmaskin.
Så jag ockuperade ett löpband bredvid Fiddes Elips, så vi kunde hålla varandra sällskap i tristessen.
Fidde ska köra 3000m på ISM.
Sen träffade jag Joni Jakko när jag var klar med mitt pass.
Vi talade lite med varandra medan han värmde upp på sitt löpband.
Idag hade Synnerman ordinerat hård snabbdistans, 4000 på 11.20.
Jakko såg swift ut.
Jakko sa att han, liksom jag, ska köra 1500 på ISM.
Någon sa att Jakko inte skulle tävla på 1500 för ens han var säker på att han springer under 3.45.
Så nu vet vi vad vi har att vänta oss på ISM, av den gode Jakko.
God kväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0