angående väderleken

Oktober brukar alltid vara samarbetsvänlig, så även i år.

November som brukar vilja trilskas lite, var iår väldigt bra att ha och göra med. 

December verkade till en början göra allt för oss löpare. Men det var för bra för att vara sant. 
Igår kom snön. 

Dammade av mina Icebug, dom brukar funka på alla underlag. Dock visade det sig att varken vassa metall- eller grova gummidobbar hade någonting att sätta emot snöslasket. Halkade runt 11km. Som att springa med bananskal under skorna. 

Men man kanske inte ska klaga. Många är de nordiska löpare som med toppluvan nerdragen har kämpat sig igenom arktiska vintrar - och sedan leverarat på vårens regnvåta kolstybb. 


Gunder Hägg till exempel. 
3.43.0 - på kolstypp, utan 8veckors träningsläger i Sydafrika, inomhushallar och löpband. 

Hur många svenskar gjordet det samma resultat i år? 
Ingen. 

Snöpuls i Jämtländska skogarna samt långa promenader var träningsmetoderna på vinter, enligt vad jag läst i boken om legendaren Gunder Hägg sätter nya rekord (vilken jag för övrigt tilldelades när jag slagit det nästan 30 år gamla rekordet på skolans konditionstestbana).



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0